tecnologia

Reflexions entre els directius de Mediacloud i Santander: la tecnologia en el negoci

José Carlos Orozco, CIO de Santander Espanya, i Gustau Serra, CEO de Mediacloud, es van trobar al III Congrés Nacional de CIOs, organitzat per l’Asociación para el Progreso de la Dirección (APD). En aquest esdeveniment, Orozco i Serra van reflexionar sobre l’impacte que té actualment la tecnologia en el negoci.

 

 

Els nous rols tecnològics

Orozco explica que el fet de crear nous negocis basats en tecnologia suposa la incorporació de persones i equips que entenguin no solament com la tecnologia funciona, sinó també com beneficia a l’empresa. En aquest sentit, subratlla la necessitat de treballar “per escurçar els cicles, i assegurar la robustesa, la flexibilitat i el time to marketing.

“La incorporació de nous rols està suposant un challenge al mercat perquè totes les empreses busquen perfils molt semblants”, assegura.

 

Big Data i negoci

Entitats financeres com el Santander han treballat tradicionalment amb quantitats ingents de dades, però les infraestructures clàssiques “no estaven tan preparades com les actuals”, explica Orozco. “En aquests moments, la computació disponible ens permet analitzar les propensions a escala individual”.

No obstant això, considera que, per aportar valor al client, la informació a la qual es té accés gràcies al Big Data no ha de ser vista com una “intrusió”, perquè pot arribar a ser contraproduent.

 

Els problemes de l’actual regulació

La tecnologia és una eina que facilita la feina però, al mateix temps, les lleis que la regulen poden suposar un impediment per seguir avançant.

Orozco considera que “tota regulació acaba generant contradiccions entre diferents normatives”. Per exemple, les entitats bancàries estan obligades a mantenir la informació fiscal dels seus clients, encara que la Llei de Protecció de Dades detalla que el client té dret a que les seves dades siguin esborrades.

Malgrat aquestes limitacions, el CIO de Santander Espanya, recorda que “l’objectiu és protegir al client i aportar valor al negoci”.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *